Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μάικλ Μούρκοκ





Ο Μάικλ Μούρκοκ γεννήθηκε το 1939 στο Μitcham της κομητείας του Surrey, στα προάστια του Λονδίνου. Είναι παραγωγικότατος συγγραφέας επιστημονικής και ηρωικής φαντασίας, αλλά και λογοτέχνης. Την πρώτη περίοδο της ζωής του έζησε μποέμικη ζωή. Σε ηλικία 17 ετών συνέγραψε περιπέτειες του Ταρζάν κι αργότερα συνέβαλε στην ίδρυση της Sexton Blake Library. Υπήρξε συντάκτης του βρετανικού περιοδικού Ε.Φ., «New Worlds», από τον Μάη του 1964 μέχρι τον Μάρτη του 1971 κι έπειτα ξανά, το 1976 μέχρι το 1996. Ενθάρρυνε επίσης το Νέο Κύμα στην Αγγλία κι έμμεσα στις ΗΠΑ. Έγραψε επίσης μερικά βιβλία με το ψευδώνυμο Τζέημς Κόλβιν. Το πιο πρόσφατο «Breakfast Ιn Τhe Ruins», λογοτεχνικό κείμενο, μιλούσε για τον ...πρόωρο θάνατό του και πολλοί αναγνώστες το πίστεψαν. Το 1967 με τη νουβέλα του «Behold Τhe Man», κέρδισε το Βραβείο Νεμπιούλα για τη καλύτερη νουβέλα της χρονιάς. Το πιο γνωστό του έργο είναι το «Έλρικ του Μελνιμπονέ» το οποίο δέχτηκε πολλές σειρές συνέχειας.


Οι Ήρωες και οι Ηρωίδες του Μάικλ Μούρκοκ
άρθρο του Γιώργου Μάντη
ΦΧ, τεύχος 1, Ιανουάριος 2003

Οι ήρωες του Μούρκοκ είναι βασικά ΄΄ήρωες΄΄ δηλ. κατ' ευφημισμόν. Τι πάει να πει αυτό; Δεν είναι ήρωες; Μήπως είναι αντι-ήρωες; Μήπως δεν είναι καλοί;
Θυμάμαι ένα χαρακτηρισμό που είχε δώσει ο Ν. Τσιφόρος στους ήρωες (και στους αγίους): κορόιδα, θύματα. Το ίδιο ισχύει και για τους ήρωες του Μούρκοκ, όσο κι αν σας σοκάρει η ιδέα. Τραγικά άτομα, πρωταγωνιστές Σαιξπηρικής ή καλύτερα Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας. Πιόνια των Θεών. Οι Θεοί είναι από τη φύση τους το απόλυτο Κακό, ενώ ο άνθρωπος είναι το απόλυτο Καλό και το Αιώνιο Θύμα.
Μέχρι εδώ έχουμε μια συνταύτιση απόψεων με τον Φίλιπ Κ. Ντικ. Ο Ντικ, κατά βάθος φύση θρησκευτική, καταλαβαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά με την οργανωμένη θρησκεία και με το Θεό και αμφιβάλλει για όλα. Αδύναμος όμως καθώς είναι, σπαρταράει σαν το ψάρι στο δίχτυ του ψαρά. Ο Μούρκοκ προχωράει πιο πέρα από τον Ντικ. Βάζει τους ήρωές του να δολοφονούν Θεούς! Ας γίνουμε πιο συγκεκριμένοι. Οι Θεοί βρίσκουν ανάμεσα στους ανθρώπους ορισμένα προικισμένα άτομα, άτομα πάνω από το μέσο όρο, που θέλουν να κάνουν κάτι παραπάνω σ' αυτό τον κόσμο, θέλουν να διακριθούν, χωρίς όμως να κυβερνήσουν, διότι μισούν τη δύναμη, την τυραννία, Τους παίρνουν με το καλό, ειδικά στην αρχή ή όταν αυτοί αμφιταλαντεύονται για το τι είναι καλό ή κακό, και τους βοηθούν σώζοντάς τους τη ζωή. (Ποια ζωή; Μια ζωή γεμάτη μιζέρια, αδικίες, γενοκτονίες, φυσικές καταστροφές, πολύ ανθρώπινο πόνο και πολλή μοναξιά, τη μοναξιά του ήρωα.) Τους βοηθούν να κάνουν καλές πράξεις, να σώσουν τους συνανθρώπους τους από Μοχθηρούς ή Σατανικούς Μάγους και Μάγισσες, Κακούργους Βασιλιάδες ή Βασίλισσες, Βρωμερούς στη ψυχή Ιερείς και Τέρατα της Φύσης, πολλά Τέρατα. Ταυτόχρονα παίζουν όμως και το παιχνίδι τους, χρησιμοποιούν τον ήρωα, το μεγάλο κορόιδο, το ηθικό άτομο, για να εξοντώσουν τους εχθρούς Θεούς, για να εκτοπίσουν τον αντίπαλό τους από την επικράτειά του ή και από τη διάστασή του και να επεκτείνουν την κυριαρχία τους επί των ανθρώπων. Ο ήρωας τούς είναι απαραίτητος.
Ας πάρουμε ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα από την Αρχαία Ελληνική Μυθολογία, τον Οιδίποδα. Είναι ήρωας, σκότωσε τη Σφίγγα, απήλλαξε τους ανθρώπους από ένα τέρας - δολοφόνο. Τον ωθούν να κάνει διπλό αίσχος. Να δολοφονήσει τον πατέρα του και να παντρευτεί τη μητέρα του. Μετά του ρίχνουν και κατάρα για όλο του το σόι. Ο ίδιος τυφλώνεται κι όλοι οι απόγονοί του θα 'χουν οικτρό θάνατο.
Ο Μούρκοκ, εν αντιθέσει προς τον Ντίκ, που είναι ρομαντικός αναρχικός, είναι πανκ και χεβυ-μεταλλάς, δεν δέχεται να τον απειλούν κλέφτες και αστυνόμοι με τα όπλα τους, αλλά απαντά με τα δικά του όπλα, βάζοντας τους ήρωές του να σκορπίζουν το θάνατο σε μισανθρώπους πάσης φύσεως, ανθρώπινης ή θεϊκής . Το αίμα κακών ανθρώπων και κακών θεών τρέχει ποτάμι σε όλα τα έργα του. Οι ήρωές του γίνονται άγγελοι εκδικητές, Βιτζιλάντες. Για κάθε καλό άνθρωπο νεκρό, 2 κακοί θεοί νεκροί. Οι ήρωες του Μούρκοκ έχουν ένα μόνιμο εχθρό! Την μοναξιά τους αλλά και την αφάνταστη ελαφρότητα του είναι τους.
Ο Μούρκοκ εδώ, για να αντιμετωπίσει την κακία των Θεών, φυσικών δήθεν προστατών - ουσιαστικά εχθρών των ηρώων του, απορρίπτει την αστήρικτη έννοια Καλού και Κακού. Ακολουθεί τον Νίτσε, τον μεγαλύτερο ίσως μαζί με τον Μαρξ φιλόσοφο της εποχής μας. Υπεράνω Καλού και Κακού. Ο Μούρκοκ εισάγει τις έννοιες Νόμος και Χάος καθώς και δανείζεται από τη Φυσική την έννοια της Εντροπίας. Όλα τα φαινόμενα τείνουν προς τον λεγόμενο θερμικό θάνατο, όπου δεν θα υπάρχει πια άλλη μορφή ενέργειας παρά μόνο μια, η θερμική. Την τάση αυτή μετατροπής όλων των μορφών ενέργειας σε θερμότητα ονομάζουμε εντροπία. Μ' άλλα λόγια όλα τα φαινόμενα τείνουν προς αταξία, προς διάλυση, προς την αναρχία και το χάος, το θερμικό θάνατο. Ο Μούρκοκ λοιπόν, συγγραφική αδεία, επεκτείνει τον φυσικό όρο εντροπία και στα κοινωνικά φαινόμενα.
Νόμος και Χάος λοιπόν. Αυτές είναι οι Κυρίαρχες Δυνάμεις του Μουρκοκικού Σύμπαντος, κι όχι Καλό και Κακό. Και γι' αυτό, οι ήρωες λοιπόν προσπαθώντας να κάνουν καλό στους ανθρώπους, τους οδηγούν τελικά στην καταστροφή και στο θάνατο.
Ο Έλρικ, αυτοεξόριστος αυτοκράτορας της Μελνιμπονέ, θέλει να κυβερνήσει δημοκρατικά και φιλελεύθερα, όχι φασιστικά. eχθρός του ο πρώτος του ξάδελφος Υρκούν, σφετεριστής της εξουσίας, ένα πραγματικά εγκληματικό και φασιστικής νοοτροπίας άτομο, ένας γεννημένος δολοφόνος. Στο πλάι του η αγαπημένη του γυναίκα, η ξαδέλφη του Συμορίλ, που δεν μπορεί να τον καταλάβει. Ένας αλβίνος, με μια σπάνια ασθένεια του αίματος (που απαιτεί φάρμακα δυναμωτικά και μαγικά φίλτρα καθημερινώς για να μην πεθάνει από αδυναμία), ένας Νεκρομάντης και Μέγας Μάγος, ειδικός στις επικλήσεις Δαιμόνων ή Δράκων ή πάσης φύσεως Στοιχειών και Τεράτων. Σύμμαχός του και Προστάτης του αλλά και Αφεντικό του ο Άρχοντας του Χάους, ο Αρχι-Δαίμονας Άριοχ, με τη μορφή ενός Αγγελικά Ωραίου Αμφι-σεξουαλικού Νέου, πάντα εισακούει τις προσευχές και επικλήσεις του, πάντα τον βοηθάει αλλά με ανταλλάγματα. Όπλο του Έλρικ, το φοβερό, ζωντανό σπαθί Στορμ- Μπρίγκερ, είναι ένας άλλος δαίμονας που διψά για αίμα και τρέφεται ρουφώντας τις ψυχές των θυμάτων του. Καθώς ο Έλρικ σκοτώνει, παίρνει δυνάμεις και ο ίδιος από το νεκρό και δεν χρειάζεται τα φάρμακά του. Όσο περισσότερους σκοτώνει, τόσο δυνατότερος γίνεται ο ίδιος, το σπαθί του και ο Άριοχ. Ο εχθρός του Υρκούν έχει ένα δίδυμο σπαθί, το Μόουρν -Μπλέηντ. Θέλει να του πάρει το θρόνο και τη γυναίκα. Ο Έλρικ είναι τόσο καλός και ηθικός, που είναι εγκληματικά αφελής για αυτοκράτορας. Βοηθός και αδελφικός φίλος του ο κοντός και χοντρός σούπερ-ξιφομάχος Μούγκλαμ. Από Αυτοκράτορας αυτοεξορίζεται (οδηγεί τον εαυτό του στην αυτό-καταστροφή), αφήνει αναπληρωτή στην εξουσία τον ξάδελφο, ξέροντας ότι αν γυρίσει δεν θα του επιτρέψει την εξουσία. (Παράβαλλε 7 επί Θήβας), αφήνει την αγαπημένη του στα νύχια του εχθρού του, με τη δικαιολογία ότι είναι πολύ νέος ακόμα, χρειάζεται να γυρίσει τον κόσμο για να αποκτήσει πείρα στην εξουσία. Θα γυρίσει σαν προδότης και σφετεριστής της εξουσίας, σύμμαχος με τους εχθρούς της πατρίδας του, να πολιορκήσει και να καταλάβει τη Μελνιμπονέ. Φρικτό το τίμημα του Λόρδου του Χάους. Οι περιγραφές των μαχών θυμίζουν Αρμαγεδώνα ή μάλλον Ράγκναροκ και Βαλχάλα. Κανείς δεν μένει ζωντανός τελικά στο πεδίο της μάχης.
Στο κόμικ όμως που έγραψε πρόσφατα ο Μούρκοκ, ο Έλρικ είναι πάλι ζωντανός. Πως γίνεται αυτό; Παράλληλοι κόσμοι; Όχι ακριβώς. 1.000.000 σφαίρες - σύμπαντα συγκλίνουν κάθε λίγο και λιγάκι. Τότε ανοίγουν ρωγμές - χάσματα - δεύτερος αιθέρας - μεγαροή κλπ και αρχίζουν οι εναλλακτικοί κόσμοι να επικοινωνούν, να συγκλίνουν, να συγκρούονται. Είναι μια άλλη επινόηση του Μούρκοκ, το multiverse, το Πολύ- Σύμπαν, όπου τα ίδια γεγονότα επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά με διαφορετικούς ήρωες και Θεούς, αλλά στην πραγματικότητα όλοι αυτοί του απείρου αριθμού ήρωες και ηρωίδες είναι εξυφάνσεις ενός και του αυτού ατόμου του λεγόμενου eternal champion (Αιώνιου Πρωταθλητή).
 
Αιώνιος Πρωταθλητής υπάρχει σε πολλές Μυθολογίες ιστορίες και Θρησκείες.(Ο Μαρμαρωμένος Βασιλιάς, ο Φρειδερίκος Βαρβαρόσσας, ο Ρολάνδος, ο Μέγας Αλέξανδρος, ο Ζίγκφρηντ, ο Ηρακλής, ο Αχούρα Μάζδα, ο βασιλιάς Αρθούρος, ο Λάνσελοτ, η Ιωάννα της Λωραίνης, ο Διγενής Ακρίτας, ο Κολοκοτρώνης, ο Ρομπέν των Δασών, ο Ιβανόης, ο Οδυσσέας, ο Σεβάχ o Θαλασσινός και τόσοι άλλοι). Ας θυμηθούμε την τελευταία ιστορία της ταινίας κινουμένων σχεδίων Ηeavy Μetal. Η ηρωίδα είναι νεκρή και θαμμένη εδώ και χιλιάδες χρόνια. Η χώρα κινδυνεύει από βάρβαρους φονιάδες. Ο κόσμος κάνει επίκληση στο όνομά της. Εκείνη ανασταίνεται. Είναι ο Αιώνιος Πρωταθλητής. Βλέπετε, κανείς δεν πεθαίνει για πάντα.

elric: elric of melnibone, the fortress of the pearl, stormbringer, the caravan of forgotten dreams.
Πάμε τώρα σ' άλλο ήρωα, σε μια άλλη εξύφανση του Αιώνιου Πρωταθλητή, του Ερεκοζέ. Εδώ έχουμε ένα απλό σύγχρονο άνθρωπο, τον Τζων Ντέικερ, ο οποίος βλέπει εφιάλτες, εφιάλτες όπου τον αποκαλούν με χιλιάδες διαφορετικά ονόματα, τον θέλουν να αναστηθεί, σαν να 'ναι πεθαμένος. Όταν ξυπνάει βρίσκεται χιλιάδες χρόνια στο παρελθόν σ' ένα εναλλακτικό κόσμο, όπου ο ίδιος ονομάζεται Ερεκοζέ, είναι ο Αιώνιος Πρωταθλητής με το μαγικό σπαθί, κι όλοι περιμένουν απ' αυτόν να τους σώσει. Στο τέλος γίνεται αιτία να εξοντωθεί όλο το ανθρώπινο γένος και να αναλάβουν κάποιοι άλλοι εναλλακτικοί, πολύ ηθικότεροι από τους ανθρώπους.
erekose: the eternal champion, phoenix in obsidian, the quest for tanelorn.
Άλλος ήρωας ο Κόρουμ. Χιλιάδες χρόνια στο Μέλλον. Μια φυλή εκφυλισμένων ευγενών. Τους επιτίθενται βάρβαροι. Σκοτώνουν όλο του το σόι, τον ίδιο του βγάζουν το ένα μάτι και του κόβουν το ένα χέρι. Γλιτώνει μεταπηδώντας στο επόμενο επίπεδο ύπαρξης. Όταν θα γυρίσει θα γίνει τιμωρός εκδικητής, άγγελος εξολοθρευτής των βαρβάρων. Χρησιμοποιώντας επιστήμη και μαγεία θα σκοτώσει τους 3 Θεούς του Χάους, αλλά και το Θεό του Νόμου (Καλός και ηλίθιος, του άξιζε κι αυτού ο Θάνατος ). Εδώ λέει ο Μούρκοκ, ότι Θεοί βασικά δεν υπάρχουν. Γίνονται όμως πολύ υπαρκτοί, όταν αρχίζει ο λαός να πιστεύει σ' αυτούς. Μετά από χιλιάδες χρόνια, οι άνθρωποι θα ζητήσουν πάλι να αναστηθεί ο Κόρουμ.

corum: the chronicles of corum, the swords trilogy.
Άλλος Αιώνιος Υπερασπιστής ο γοητευτικός Χώκμουν, ο πρίγκηπας της Κολωνίας. Όλος ο κόσμος έχει καταληφθεί από τους μιλιταριστές Μεγαλο - Βρετανούς. Γίνεται άθελά του προδότης. Ερωτεύεται όμως μια πανέμορφη Γαλλίδα και γίνεται ήρωας. Γάλλοι και Γερμανοί και Βούλγαροι και Ρουμάνοι και Ρώσοι, όλοι εναντίον των Μεγαλο- Βρετανών. Γοητευτικά τα βιβλία αυτής της σειράς, όπου μπερδεύεται η Επιστημονική Φαντασία με την fantasy. Εμφύλιοι πόλεμοι και εισβολές ολίγων ηρώων εναντίον εκατοντάδων χιλιάδων εχθρών. Σκοτώνονται όλα τα καθάρματα, αλλά και οι περισσότεροι ήρωες. Πραγματικό Ράγκναροκ! Και μετά, όλοι οι νεκροί ζωντανεύουν. multiverse, βλέπετε. o ήρωας σε μια άλλη εξύφανση γίνεται γυναίκα. Πολλή τρέλα και γοητεία.
hawkmoon: the jewel in the kull, the mad god's amulet, the runestaff.
Φον Μπέκ. Εκπληκτική περίπτωση. Συνδυασμός Μεσαίωνα, 100ετής πόλεμος και ξάφνου μαγεία και σατανισμός στον υπέρτατο βαθμό. Σουρεαλιστικές καταστάσεις, νέοι εναλλακτικοί Μεσσίες, Θηλυκός Χριστός και χίλιες δυο εκπλήξεις. Ένα πορνείο για αριστοκράτες, που πολιορκείται από Τούρκους. Οι εντός αυτού ευγενείς δεν δίνουν δεκάρα. Το όργιο συνεχίζεται μέχρι τέλους. Όταν στο φινάλε μπαίνουν μέσα οι εχθροί, οι ευγενείς έχουν φύγει όλοι σώοι και αβλαβείς.
von bek: the warhound and the world's pain, the city in the autumn stars, the dragon in the sword.
Καρλ Γκλογκάουερ Το αιώνιο θύμα, ο μονίμως παθών, ο θυσιαζόμενος για τους άλλους, ο αμνός του Θεού, ένας εναλλακτικός Χριστός, που πεθαίνει στο σταυρό για τις αμαρτίες των άλλων, ενώ βασικά έχει έρθει από το μέλλον. Τίποτε το καλό δεν υπάρχει στον κόσμο του Καρλ. Μόνο κακία, σφαγές, βομβαρδισμοί, καταποντισμοί, γενοκτονίες, παγκόσμιοι πόλεμοι, θάνατος, θάνατος, βιασμοί και θάνατος. Ο 20ος αιώνας σε κρίση συνείδησης.
glogauer: behold the man, breakfast in the ruins.
Όστγουαλντ Μπάσταμπλ. Ένας ήρωας σε 3 βιβλία steampunk. Ο Μούρκοκ γίνεται εναλλακτικός Ιούλιος Βερν. Ένας κόσμος με αερόπλοια και αερόστατα, χωρίς αεροπλάνα, με υποβρύχια εκδικητικά και ρομαντικούς, ουτοπιστές αναρχικούς.
Εδώ εμφανίζεται και η εκπληκτική Ούνα Πέρσον, ο θηλυκός Αιώνιος Υπερασπιστής, Πόρνη και Μάνα, Εταίρα και Πυθαγόρεια Φιλόσοφος, Ηρωίδα και Κλέφτρα, Μισθοφόρος και Αναρχική Τρομοκράτισσα, η Τριπλή Θεά των Πελασγών ( Εκάτη, Κυβέλη και Σελήνη, αλλά και Ευωνύμη και Μελινόη, Περσεφόνη, Άρτεμη και Βρυμώ), το αιώνιο Θηλυκό, η Αιώνια Χρονοταξιδιώτισσα όλων των εναλλακτικών 20ων Αιώνων ). Η 9πλη Μούσα, η Λευκή Θεά, η Αστάρτη, η Ίσταρ, η Τιαμάτ, η Γαία, η Νύξ, η Αχλύς, η Ηώς (Αυγή), το Χάος (Θηλυκό), η Ζωή και η Θάνατος (όλοι μαζί).
bastable & person: the warlord of the air, the land leviathan, the steel czar.Μάικλ Καίην . Εδώ ο Μούρκοκ μιμείται τον Έντγκαρ Ράις Μπάρροους, χωρίς να του αντιγράφει, ειδικότερα τον ήρωά του Τζων Κάρτερ.
kane: city of the beast, lord of the spiders, masters of the pit.
Κόνραντ Αρφλέιν. Απομίμηση των ηρώων του Τζόζεφ Κόνραντ. Σε μια νέα εποχή παγετώνων (ο κόσμος θαμμένος κάτω από 1000 πόδια πάγο) ένα παγόπλοιο αναζητά τους ουρανοξύστες της Ν. Υόρκης, ξεκινώντας από το Μάττο Γκρόσσο της Βραζιλίας. Εξαιρετικό βιβλίο.
arflane: the ice schooner.
Ράιαν. Απομίμηση ηρώων του Φίλιπ Κ. Ντικ. "Ο Μαύρος Διάδρομος" είναι γραμμένο μαζί με τη 1η γυναίκα του Χίλαρυ Μπέιλυ. Εξαιρετικό. Ατμοσφαιρικό. Σκέτη Παραισθησία. Η απόλυτη μοναξιά του διαστήματος που φέρνει τρέλα.
ryan: the black corridor.
Κλόβις Μάρκα, Καθηγητής Φάουσταφ, Άλαν Πάουις, Ρενάρκ, Τζεφραίμ Τάλλοου Ήρωες παρανοϊκοί, εκτός τόπου και χρόνου αγωνίζονται εις μάτην κατά της εντροπίας με αμφίβολα αποτελέσματα. Ατέλειωτες αναζητήσεις ανύπαρκτων φανταστικών πλοίων, αναμονή για μια αλλαγή που δεν έρχεται ποτέ, ενώ άλλες αλλαγές είναι τόσο απροσδόκητες, που είναι αδύνατο να τις παρακολουθήσει κανείς. Περίεργες ιεροτελεστίες, αναζήτηση κατοπτρικών γαιών, αναζήτηση, αναζήτηση. Και στο τέλος, μηδέν εις το πηλίκων. Ο ήρωας είναι λοιπόν, ένας παλιάτσος, ένας κλόουν; Ο Πιερρό ο Τρελός του Γκοντάρ; Ο αιώνια χαμένος;
marca: the shores of death.
faustaff: the wrecks of time.
powys: the fireclown.
renark: the blood red game.
tallow: the golden barge.
Τζέρεκ Καρνέλιαν. Εδώ, στο Τέλος του Χρόνου, οι ελάχιστοι άνθρωποι έχουν γίνει Θεοί, είναι αθάνατοι, ζουν αιώνια. Ζήτημα αν είναι 10 πάνω στη Γη. Περνούν τον καιρό τους σε απόλυτη ανία. Ώσπου έρχεται μια χρονο-ταξιδιώτισσα από τον 19ο αιώνα, ερωτεύεται τον κεντρικό ήρωα και ανατρέπει την ισορροπία. Ένα άκρως ρομαντικό και διασκεδαστικότατο βιβλίο. Σας μιλώ για μεγάλη και εφευρετική πλάκα. Ξάφνου ο ήρωας βρίσκεται κάτω από τη Λαιμητόμο της Γαλλικής Επανάστασης. Συνιστάται ανεπιφύλακτα.
carnelian: an alien heat, the hollow lands, pale roses.
Ο Μούρκοκ γίνεται αρχισυντάκτης του περιοδικού new worlds και αναγγέλλει την έλευση ενός νέου ρεύματος στην Επιστημονική Φαντασία, το Νέο Κύμα (new wave). Εδώ έχουμε την sf που περιγράφει προβλήματα του Κοντινού Μέλλοντος, προβλήματα ανθρωπιστικά, κοινωνικά, πολιτικά, ψυχολογικά, προβλήματα μέσων επικοινωνίας, προβλήματα σεξουαλικά, προβλήματα Θρησκευτικά, προβλήματα εντροπίας και χάους. Ο ΜΜ δημιουργεί τον ήρωα, που θα μείνει ανεπανάληπτος. Ο Τζέρυ Κορνήλιους είναι ο νέος Αιώνιος Πρωταθλητής. Αντί για σπαθί έχει τώρα πιστόλι με παραλυτικές βελόνες. Οιδιπόδεια Συμπλέγματα, Θανάσιμο Μίσος Αδελφού προς Αδελφό, Πόθος Σεξουαλικός για την αδελφή του, αλλά και για την ίδια τη μάνα του. Και να και η Ούνα Πέρσον, η αιώνια χρονοταξιδιώτισσα. Ο θηλυκός Αιώνιος Πρωταθλητής. Ο Τζέρυ Κορνήλιους ανασταίνει την αδελφή του, που ο ίδιος είχε σκοτώσει κατά λάθος. (Βλέπε Έλρικ). Κάνει ερωτά μαζί της και μένει έγκυος ο ίδιος. Είναι ερωτευμένος και με την Ούνα Πέρσον. Η εντροπία χορεύει σαν βρυκόλακας. Οι ήρωες γλυτώνουν παρά τρίχα. Ο Τζέρυ μεταμορφώνεται σε εφιαλτικό, ερμαφρόδιτο ον. Ο Κορνήλιους είναι ληστής, απατεώνας, δολοφόνος, αλλά και ήρωας, μονομάχος, πράκτωρ, εκτελεστής, ροκάς, πανκ. Είδωλά του ο Τζίμμυ Χέντριξ, η μεγαλύτερη κιθάρα που πέρασε ποτέ από τον πλανήτη και ο πανκ μπασσίστας Σιντ Βίσιους. Όλοι οι νεκροί ροκάδες. Το Λονδίνο πάλλεται από τη μουσική πανκ. Ο Τζέρυ σκοτώνεται και ανασταίνεται συνεχώς για τον ανθρώπινο πόνο. Ο Απόλυτος Αιώνιος Πρωταθλητής, αλλά αυτή τη φορά με Νευρο - Πίστολο.
cornelius: the final programme, the condition of muzak, the entropy tango.
Συνταγματάρχης Πίατ. Νέα αριστουργηματική σειρά, μεταξύ 2 πολέμων. Ιστορία και Φαντασία. Που τελειώνει η μια και που αρχίζει η άλλη; Τα πράγματα είναι ασαφή και αόριστα, αλλά μεγαλοφυή. Η Οκτωβριανή Επανάσταση, Ο Νέστωρ Μάκχνο, ο αναρχικός ήρωας της Ουκρανίας, οι Μπολσεβίκοι, οι Λευκορώσσοι, οι Τσαρικοί, οι νεαρές παρθένες, οι κουλτουριάρες πόρνες, οι βιασμοί, οι σφαγές, το Ποτέμκιν, ο Αϊζενστάιν, ο Μπακούνιν, ο Κροπότκιν, αλλά και η κυρία Κορνήλιους, η μητέρα του Τζέρρυ Κορνήλιους, η ερωμένη του Πίατ, το όπιο, η σεξομανία, το ποτό, το χάος, ο αιώνιος Πρωταθλητής που είναι άραγε; Η σειρά συνιστάται ανεπιφύλακτα.
pyatt: byzantium endures, the laughter of carthage, jerusalem commands.
Νέοι ήρωες του Μούρκοκ στο βιβλίο "Μητέρα Λονδίνο" είναι οι τρόφιμοι ενός ψυχιατρείου στο βομβαρδιζόμενο από Γερμανούς Λονδίνο.
Τζακ Καρακατσιάν και Σαμ Όουκενχερστ. Νέες ηρωίδες, η Κολίντα και το Ρόδο. Το Μυστηριώδες Σύμπαν του Δεύτερου Αιθέρα. Το χάσμα Μπιλόξι. Η Εντροπία σ' όλο της το Μεγαλείο. Οι Τζουκαντέρος, οι Παίκτες, και ο Μυστικός Ηθικός τους Κώδικας, ζουν και πεθαίνουν μ' αυτόν και γι' αυτόν. Ο Φυσικός τους κόσμος σιγά - σιγά διαλύεται. Γίνεται μπαλώματα έγχρωμα, μπαλώματα από Χάος και τελικά μπαλώματα από Τίποτε. Όλα είναι πιθανά. Παίζουν με αντίτιμο την ακεραιότητα των Ψυχών τους. Έρχεται για νέα σύγκλιση των 1.000.000 σφαιρών και οι εγκληματίες, οι έμποροι, οι πλούσιοι, οι παπάδες, οι μπάτσοι αλλά περισσότερο απ' όλους οι ίδιοι οι Θεοί, τρέμουν από φόβο. Ο θάνατος είναι κοντά. Κι' όπως πάντα, μυρίζει υπέροχα. Καταλάβατε τίποτε; Η Ούνα Πέρσον ξανά σε συναγερμό. Αλλά και ο Έλρικ, σαν Δούκας αυτή τη φορά. Και ο Νέστωρ Μάκχνο. Όλοι μαζί και Κανένας. Και ο Συνταγματάρχης Πίατ. Και ο Τζέρρυ Κορνήλιους. Και η γκόμενα- αδελφή του. Και η λεσβία φίλη της, η Ούνα Πέρσον. Και ο Πίατ να προτιμά τους ομοφυλόφιλους από τις παρθένες. Και ο ίδιος ο Μούρκοκ να γευματίζει με τον ίδιο τον Αντίχριστο. Και ο Νέος Μεσσίας, ο Μαϊτρέγια ζει και βασιλεύει. Και οι ηλίθιοι πράκτορες της cia και του fbi. Και οι Κονκισταδόροι. Όλοι μαζί. Και το χάσμα του Δεύτερου Αιθέρα που βρίσκεται μέσα στην πράσινη τσόχα ενός τραπεζιού για σεμέν ντε φερ. Αρκετά.
karaquazian & oakenhurst: blood, fabulous harbours, lunching with the antichrist.
Και ένα βιβλίο για γουέστερν. Γουέστερν, αλλά τι γουέστερν. Με Τομ Μίξ αλλά και με τον Βαρώνο Φον Μπεκ. Και τον Τζόννυ τον Μοναχικό Καβαλάρη. Και με τον Ελ Λόμπο Μπιάνκο, δηλ. το Λευκό Λύκο, δηλ. τον Έλρικ! Και τον Γκάρυ Κούπερ και τη Λη Μπράκετ. Και τη Λάνκχμαρ του Φριτς Λάιμπερ αλλά και με τον Αιώνιο Πρωταθλητή. Με Ινδιάνους αλλά και με την Νίντζα Ηλέκτρα, την κόμικ ηρωίδα του Φρανκ Μίλλερ. Ακόμα και με τους blue oyster cult. h aπόλυτη Παράνοια. Ένα χεβυμεταλλικό κομμάτι αντίστασης!
tales from the texas woods.
Πρόσφατα ο Μούρκοκ έγραψε ένα νέο βιβλίο σε συνεργασία με τη Στορμ Κονσταντάιν, το silverheart. Είναι ίσως ο τελευταίος επικός διηγηματογράφος του πλανήτη.




http://www.alef.gr/greek/fx/001/heroes.htm
http://www.aiolos.com.gr/





Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Chupacabra (τσουπακάμπρα)

Ο θρύλος λέει πως το «τέρας» αυτό από τη Λατινική Αμερική επιτίθεται στα κοπάδια, κυρίως τις κατσίκες, και ρουφά το αίμα τους. Το όνομά του είναι chupacabra, από τις ισπανικές λέξεις chupar που σημαίνει ρουφώ και cabra που σημαίνει κατσίκα.

Οι περιγραφές του θρυλικού αυτού όντος ποικίλουν: άλλοι λένε πως μοιάζει με ερπετό με μυτερά πτερύγια στην πλάτη κι άλλοι με άτριχο σκύλο με μεγάλα δόντια και μακριά νύχια.Το τσουπακάμπρα θεωρείται κρυπτίδιο, δηλαδή ζώο που η ύπαρξή του δεν έχει αποδειχτεί αλλά πιστεύεται ότι ανήκει στην παραδοσιακή λαογραφία και τη σύγχρονη τάση για μυθοπλασία. Περιγράφεται ως ένα μικρό (ύψος έως 1,2 μέτρα) πλάσμα με πράσινες φολίδες και αιχμηρές προεξοχές, καθώς και με πολύ κοφτερά και μακριά δόντια. Μερικοί μάρτυρες ισχυρίζονται ότι διαθέτει φτερά σαν της νυχτερίδας και κόκκινα μάτια που έχουν την ιδιότητα να υπνωτίζουν. Επιτίθεται κυρίως σε αιγοπρόβατα, τα οποία δαγκώνει και απομυζά ολόκληρο το αίμα τους, ενώ πιστεύεται πως η καταγωγή του είναι εξωγήινη. Πολλοί…

Τα Μυστήρια των συντριβανιών της πλατείας Γεωργίου στην Πάτρα.

Η ιστορία μας αρχίζει το 1875 επί δημαρχίας Γεωργίου Ρούφου, όταν στην πλατεία Γεωργίου τοποθετήθηκαν δύο θαυμάσια και περίτεχνα συντριβάνια.
Τα συντριβάνια τοποθέτησε η Γαλλική εταιρεία που είχε αναλάβει τα υδραυλικά έργα στην Πάτρα και στοίχισαν συνολικά 70.000 δρχ. ποσό υπέρογκο για τις οικονομικές δυνατότητες της τότε Ελλάδας.
 Το κάθε συντριβάνι κοσμείται από τέσσερις μπρούτζινους γρύπες και στην κορυφή του κάτω συντριβανιού ορθώνεται μια υδροχόος, στο δε πάνω συντριβάνι ένας αυλητής. Σε φύλλο της εποχής η Αθηναϊκή εφημερίδα Στοά γράφει: «Το κοινόν της πόλεως από τινών ημερών συρρέει περίεργον εις την πλατείαν του Γεωργίου προς θέαν των υδραυλικών έργων της Γαλλικής εταιρείας. Μέχρι της ημέρας ταύτης εστήθη το εν των αναβρυτηρίων, περί ου οι ειδότες λέγουσι ότι είναι όμοιον των εν Παρισίοις.

Η αξία αυτού ανεβαίνει τας 25.000 δραχμών, εκτός της μαρμάρινης λεκάνης και λοιπής εργασίας. Το ύψος αυτού ανέρχεται εις 7 μέτρα, συνίσταται δε εις στήλην πλατείαν εξ ορυχάλκου, εν μέσ…

Ο Μυστηριώδης Δίσκος της Φαιστού και το Κοσμικό Μήνυμα που μεταφέρει.

Προσφάτως ξεφυλίζοντας ένα περιοδικό ποικίλης ύλης, σκόνταψα σε ένα αρθράκι που επικαλούμενο κάποιον επιστήμονα αρχαιολόγο - γλωσσολόγο εν ονόματι Δρ. Γκάρεθ Oυενς, ανέφερε ότι μεταφράστηκε ο κώδικας του Δίσκου της Φαιστού!!! Αμέσως και με την συνδρομή της νέας τεχνολογίας αναζήτησα στο διαδίκτυο πληροφορίες για το θέμα. Διαπίστωσα ότι σχεδόν κάθε έντυπο και ηλεκτρονικό μέσο το Φθινόπωρο του 2014 είχε αναφερθεί στο θέμα.
Συγκεκριμένα ο Δρ. Όουενς εκτιμά ότι τα σημεία σε γραφή μινωική που είναι χαραγμένα στις δύο πλευρές του δίσκου, διαβάζονται από έξω προς τα μέσα, με την λέξη I-QE-KU-RJA (YGEIAN + AGAPH), να εμφανίζεται σε τρία διαφορετικά σημεία στην μια πλευρά του δίσκου της Φαιστού, η οποία και δίνει και την ερμηνεία της ανάλογα με την θέση που βρίσκεται. Χαρακτήρισε δε τον δίσκο της Φαιστού το πρώτο μινωικό cd-rom στην ιστορία.
Δήλωσε μάλιστα πεπεισμένος ότι το περιεχόμενο του δίσκου είναι μια προσευχή προς την μητέρα. «Η μια πλευρά είναι αφιερωμένη στην έγκυο γυναίκα, ε…