Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κόκκινος Άτλαντας - Η Μυστική Χαρτογράφηση του Κόσμου από Σοβιετικούς Στρατιωτικούς Ειδικούς

Προσφάτως ήρθε στο φως της δημοσιότητας η πληροφορία, ότι την εποχή του ψυχρού πολέμου, από πλευράς Σοβιετικών, έτρεχε μυστικό πρόγραμμα χαρτογράφησης σε παγκόσμια κλίμακα και με έμφαση στις λεπτομέρειες. Η έρευνα της ομάδας των αστικών μυστικών αναφέρεται σε μια δημοσίευση του National Geographic που με ανάρτηση του στο διαδίκτυο, μας ενημερώνει για την έκδοση ενός βιβλίου που τιτλοφορείται The Red Atlas.

Στο βιβλίο αποκαλύπτεται ότι τη δεκαετία του 1940, οι Σοβιετικοί χαρτογράφησαν τον κόσμο σε επτά κλίμακες, αρχίζοντας από μια σειρά χαρτών που παρουσίαζαν την επιφάνεια του πλανήτη σε 1.100 τμήματα μέχρι μια σειρά από χάρτες πόλεων τόσο λεπτομερείς όπου ήταν ορατές στάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς και περιγράμματα διάσημων κτιρίων όπως για παράδειγμα, το Πεντάγωνο. Δεν είναι γνωστό το πόσοι άνθρωποι συμμετείχαν στο εγχείρημα αυτό, αλλά πιθανότατα επρόκειτο για τεράστιο αριθμό, περιλαμβανομένων πολλών ειδικοτήτων όπως τοπογράφων, χαρτογράφων και φυσικά κατασκόπων.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι οι σοβιετικοί χάρτες του Αφγανιστάν καταγράφουν πότε συγκεκριμένα  περάσματα είναι χωρίς χιόνια, και άρα προσβάσιμα. Οι χάρτες για την Κίνα περιλαμβάνουν δεδομένα που αφορούν την τοπική βλάστηση και το αν το νερό από τις πηγές συγκεκριμένων περιοχών είναι ασφαλές και πόσιμο. Επίσης, οι Σοβιετικοί είχαν χαρτογραφήσει τις αμερικανικές πόλεις με εξαιρετική ακρίβεια συμπεριλαμβανομένων κάποιων στρατιωτικών εγκαταστάσεων οι οποίες δεν εμφανίζονταν σε αμερικανικούς χάρτες της ίδιας περιόδου. Κάποιες λεπτομέρειες καταδεικνύουν χρήση δορυφόρων, ωστόσο οι χάρτες αυτοί περιλαμβάνουν δεδομένα σχετικά με το πλάτος των οδών, αλλά και με τα δομικά υλικά και τα βάρη που μπορούσαν να αντέξουν οι γέφυρες- στοιχεία που θα ήταν αδύνατον να είναι γνωστά προφανώς, χωρίς πράκτορες πεδίου.

Όσον αφορά στο πώς έγινε γνωστή στη Δύση η ύπαρξη των χαρτών αυτών, πρόκειται για περίπλοκη υπόθεση. Δεν προορίζονταν ποτέ να βγουν εκτός ΕΣΣΔ, και ουδέποτε αποχαρακτηρίστηκαν. Το 2012, ένας Ρώσος απόστρατος συνταγματάρχης καταδικάστηκε για κατασκοπεία, στερήθηκε τους βαθμούς του και καταδικάστηκε σε 12 χρόνια φυλάκιση επειδή έβγαλε λαθραία χάρτες από τη Ρωσία. Στην έρευνά τους, οι Κεντ και Ντέιβις (ερευνητές - συγγραφείς του βιβλίου) προσπάθησαν να μιλήσουν με στρατιωτικούς χαρτογράφους που είχαν δουλέψει πάνω στους χάρτες αυτούς, αλλά δεν τα κατάφεραν.

Με την κατάρευση της ΕΣΣΔ, οι χάρτες άρχισαν να εμφανίζονται σε καταλόγους διεθνών εμπόρων χαρτών. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αγορά τους επέδειξαν εταιρείες του χώρου των τηλεπικοινωνιών και του πετρελαίου, που αγόραζαν σοβιετικούς χάρτες της κεντρικής Ασίας, της Αφρικής και άλλων περιοχών του κόσμου για τις οποίες δεν υπήρχαν αξιόπιστες εναλλακτικές. Επίσης, έγινε χρήση τους από ανθρωπιστικές οργανώσεις και επιστήμονες που εργάζονταν σε απομακρυσμένες περιοχές.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Chupacabra (τσουπακάμπρα)

Ο θρύλος λέει πως το «τέρας» αυτό από τη Λατινική Αμερική επιτίθεται στα κοπάδια, κυρίως τις κατσίκες, και ρουφά το αίμα τους. Το όνομά του είναι chupacabra, από τις ισπανικές λέξεις chupar που σημαίνει ρουφώ και cabra που σημαίνει κατσίκα.

Οι περιγραφές του θρυλικού αυτού όντος ποικίλουν: άλλοι λένε πως μοιάζει με ερπετό με μυτερά πτερύγια στην πλάτη κι άλλοι με άτριχο σκύλο με μεγάλα δόντια και μακριά νύχια.Το τσουπακάμπρα θεωρείται κρυπτίδιο, δηλαδή ζώο που η ύπαρξή του δεν έχει αποδειχτεί αλλά πιστεύεται ότι ανήκει στην παραδοσιακή λαογραφία και τη σύγχρονη τάση για μυθοπλασία. Περιγράφεται ως ένα μικρό (ύψος έως 1,2 μέτρα) πλάσμα με πράσινες φολίδες και αιχμηρές προεξοχές, καθώς και με πολύ κοφτερά και μακριά δόντια. Μερικοί μάρτυρες ισχυρίζονται ότι διαθέτει φτερά σαν της νυχτερίδας και κόκκινα μάτια που έχουν την ιδιότητα να υπνωτίζουν. Επιτίθεται κυρίως σε αιγοπρόβατα, τα οποία δαγκώνει και απομυζά ολόκληρο το αίμα τους, ενώ πιστεύεται πως η καταγωγή του είναι εξωγήινη. Πολλοί…

Τα Μυστήρια των συντριβανιών της πλατείας Γεωργίου στην Πάτρα.

Η ιστορία μας αρχίζει το 1875 επί δημαρχίας Γεωργίου Ρούφου, όταν στην πλατεία Γεωργίου τοποθετήθηκαν δύο θαυμάσια και περίτεχνα συντριβάνια.
Τα συντριβάνια τοποθέτησε η Γαλλική εταιρεία που είχε αναλάβει τα υδραυλικά έργα στην Πάτρα και στοίχισαν συνολικά 70.000 δρχ. ποσό υπέρογκο για τις οικονομικές δυνατότητες της τότε Ελλάδας.
 Το κάθε συντριβάνι κοσμείται από τέσσερις μπρούτζινους γρύπες και στην κορυφή του κάτω συντριβανιού ορθώνεται μια υδροχόος, στο δε πάνω συντριβάνι ένας αυλητής. Σε φύλλο της εποχής η Αθηναϊκή εφημερίδα Στοά γράφει: «Το κοινόν της πόλεως από τινών ημερών συρρέει περίεργον εις την πλατείαν του Γεωργίου προς θέαν των υδραυλικών έργων της Γαλλικής εταιρείας. Μέχρι της ημέρας ταύτης εστήθη το εν των αναβρυτηρίων, περί ου οι ειδότες λέγουσι ότι είναι όμοιον των εν Παρισίοις.

Η αξία αυτού ανεβαίνει τας 25.000 δραχμών, εκτός της μαρμάρινης λεκάνης και λοιπής εργασίας. Το ύψος αυτού ανέρχεται εις 7 μέτρα, συνίσταται δε εις στήλην πλατείαν εξ ορυχάλκου, εν μέσ…

Ο Μυστηριώδης Δίσκος της Φαιστού και το Κοσμικό Μήνυμα που μεταφέρει.

Προσφάτως ξεφυλίζοντας ένα περιοδικό ποικίλης ύλης, σκόνταψα σε ένα αρθράκι που επικαλούμενο κάποιον επιστήμονα αρχαιολόγο - γλωσσολόγο εν ονόματι Δρ. Γκάρεθ Oυενς, ανέφερε ότι μεταφράστηκε ο κώδικας του Δίσκου της Φαιστού!!! Αμέσως και με την συνδρομή της νέας τεχνολογίας αναζήτησα στο διαδίκτυο πληροφορίες για το θέμα. Διαπίστωσα ότι σχεδόν κάθε έντυπο και ηλεκτρονικό μέσο το Φθινόπωρο του 2014 είχε αναφερθεί στο θέμα.
Συγκεκριμένα ο Δρ. Όουενς εκτιμά ότι τα σημεία σε γραφή μινωική που είναι χαραγμένα στις δύο πλευρές του δίσκου, διαβάζονται από έξω προς τα μέσα, με την λέξη I-QE-KU-RJA (YGEIAN + AGAPH), να εμφανίζεται σε τρία διαφορετικά σημεία στην μια πλευρά του δίσκου της Φαιστού, η οποία και δίνει και την ερμηνεία της ανάλογα με την θέση που βρίσκεται. Χαρακτήρισε δε τον δίσκο της Φαιστού το πρώτο μινωικό cd-rom στην ιστορία.
Δήλωσε μάλιστα πεπεισμένος ότι το περιεχόμενο του δίσκου είναι μια προσευχή προς την μητέρα. «Η μια πλευρά είναι αφιερωμένη στην έγκυο γυναίκα, ε…