Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Έκθεση ''ΤΟ ΦΩΣ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ'' στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο.

Την Τρίτη 5 Μαΐου εγκαινιάστηκε στο Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο η έκθεση ''Το Φως των Γραμμάτων'' που διοργανώνεται από την Πρεσβεία της Βουλγαρίας στην Ελλάδα σε συνεργασία με το Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο

Η έκθεση εντάσσεται στο πλαίσιο των εορτασμών της 1150ής επετείου από την αποστολή των Αγίων Ισαποστόλων Κυρίλλου και Μεθοδίου στη Μοραβία και τη δημιουργία του σλαβικού αλφαβήτου, που ξεκίνησαν το 2013, έτος της επετείου. 

''Στο Φως των Γραμμάτων'' παρουσιάζονται σε εποπτικό υλικό τα σημαντικότερα Βουλγαρικά σωζόμενα χειρόγραφα που χρονολογούνται από τον 10ο μέχρι τον 18ο αιώνα. 
Παρουσιάστηκε στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης από τις 28 Νοεμβρίου 2013 έως τις 2 Μαρτίου 2014 

Με αφορμή τη συνεισφορά των Αγίων αδελφών Κυρίλλου και Μεθοδίου στον εκχριστιανισμό των σλαβικών λαών και στην ανάπτυξη του βουλγαρικού γραπτού πολιτισμού, η έκθεση καταδεικνύει την επίδραση του Βυζαντίου στηνιστορία, την θρησκεία και τον πολιτισμό της Βουλγαρίας.

Χάρη στη δημιουργία του σλαβικού αλφαβήτου, άλλωστε, στα τέλη του 9ου αιώνα ξεκινά η πνευματική ανάταση της Βουλγαρίας και η συνεισφορά της στη δημιουργία της πολιτιστικής πολυμορφίας του σύγχρονου ευρωπαϊκού κόσμου.     

Στα εγκαίνια της έκθεσης παρευρέθει ως κύρια ομιλητής η δρα Vassia Velinova
Χαιρετισμούς απεύθυναν η δρ Αικατερίνη Δελλαπόρτα, Διευθύντρια του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου και η Α.Ε. η Πρέσβης της Βουλγαρίας στην Ελλάδα Emilia Kraleva.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Chupacabra (τσουπακάμπρα)

Ο θρύλος λέει πως το «τέρας» αυτό από τη Λατινική Αμερική επιτίθεται στα κοπάδια, κυρίως τις κατσίκες, και ρουφά το αίμα τους. Το όνομά του είναι chupacabra, από τις ισπανικές λέξεις chupar που σημαίνει ρουφώ και cabra που σημαίνει κατσίκα.

Οι περιγραφές του θρυλικού αυτού όντος ποικίλουν: άλλοι λένε πως μοιάζει με ερπετό με μυτερά πτερύγια στην πλάτη κι άλλοι με άτριχο σκύλο με μεγάλα δόντια και μακριά νύχια.Το τσουπακάμπρα θεωρείται κρυπτίδιο, δηλαδή ζώο που η ύπαρξή του δεν έχει αποδειχτεί αλλά πιστεύεται ότι ανήκει στην παραδοσιακή λαογραφία και τη σύγχρονη τάση για μυθοπλασία. Περιγράφεται ως ένα μικρό (ύψος έως 1,2 μέτρα) πλάσμα με πράσινες φολίδες και αιχμηρές προεξοχές, καθώς και με πολύ κοφτερά και μακριά δόντια. Μερικοί μάρτυρες ισχυρίζονται ότι διαθέτει φτερά σαν της νυχτερίδας και κόκκινα μάτια που έχουν την ιδιότητα να υπνωτίζουν. Επιτίθεται κυρίως σε αιγοπρόβατα, τα οποία δαγκώνει και απομυζά ολόκληρο το αίμα τους, ενώ πιστεύεται πως η καταγωγή του είναι εξωγήινη. Πολλοί…

Ο Λέων του Πειραιώς και τα Χαραγμένα Σύμβολα επί αυτόν.

Το μνημείο αυτό δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα το πότε και για ποιον λόγο κατασκευάστηκε, πότε και για ποιον λόγο τοποθετήθηκε στον Πειραιά. Όλα όσα ξέρουμε στηρίζονται κυρίως σε διηγήσεις και θρύλους. Οι μέχρι τώρα σχετικές έρευνες επικεντρώνονται σε προσωπικές μαρτυρίες όσων είδαν το λιοντάρι με τα ίδια τους τα μάτια κατά την επίσκεψή τους στον Πειραιά.
Aπό τους αρχαίους συγγραφείς δεν έχουμε κάποιο απόσπασμα που να κάνει λόγο για το λιοντάρι. Η πρώτη αναφορά του λιμανιού ως Πόρτο Λεόνε γίνεται σε ναυτικό χάρτη του Γενοβέζου Πέτρου Βισκόντι το 1318. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το μνημείο δεν βρισκόταν εκεί από πιο παλιά.
Ο Παυσανίας και ο Στράβωνας οι οποίοι περιγράφουν τον Πειραιά κατά την περίοδο της παρακμής του, ενώ αναφέρονται σε πολλά μνημεία, πουθενά δεν αναφέρουν το λιοντάρι. Το γεγονός αυτό οδήγησε τον Αkerblad στο συμπέρασμα ότι φτιάχτηκε περίπου το 2ο μ.Χ. αιώνα. Άλλοι ερευνητές υποθέτουν ότι φτιάχτηκε από τον μεγάλο δούκα της Αθήνας Γκυ ντε Λα Ρος και άλλοι πως φ…

Τα Μυστήρια των συντριβανιών της πλατείας Γεωργίου στην Πάτρα.

Η ιστορία μας αρχίζει το 1875 επί δημαρχίας Γεωργίου Ρούφου, όταν στην πλατεία Γεωργίου τοποθετήθηκαν δύο θαυμάσια και περίτεχνα συντριβάνια.
Τα συντριβάνια τοποθέτησε η Γαλλική εταιρεία που είχε αναλάβει τα υδραυλικά έργα στην Πάτρα και στοίχισαν συνολικά 70.000 δρχ. ποσό υπέρογκο για τις οικονομικές δυνατότητες της τότε Ελλάδας.
 Το κάθε συντριβάνι κοσμείται από τέσσερις μπρούτζινους γρύπες και στην κορυφή του κάτω συντριβανιού ορθώνεται μια υδροχόος, στο δε πάνω συντριβάνι ένας αυλητής. Σε φύλλο της εποχής η Αθηναϊκή εφημερίδα Στοά γράφει: «Το κοινόν της πόλεως από τινών ημερών συρρέει περίεργον εις την πλατείαν του Γεωργίου προς θέαν των υδραυλικών έργων της Γαλλικής εταιρείας. Μέχρι της ημέρας ταύτης εστήθη το εν των αναβρυτηρίων, περί ου οι ειδότες λέγουσι ότι είναι όμοιον των εν Παρισίοις.

Η αξία αυτού ανεβαίνει τας 25.000 δραχμών, εκτός της μαρμάρινης λεκάνης και λοιπής εργασίας. Το ύψος αυτού ανέρχεται εις 7 μέτρα, συνίσταται δε εις στήλην πλατείαν εξ ορυχάλκου, εν μέσ…