Οι συνωμοσιολόγοι το χοντραίνουν εδώ λέγοντας ότι η «Οδύσσεια», που βγήκε στις αίθουσες το 1968 και παινέθηκε για την ακριβή απεικόνιση του Σύμπαντος, δεν ήταν παρά απλή πρόβα για την επόμενη δουλειά του σκηνοθέτη, το επίμαχο βίντεο με την αποστολή του Apollo 11 δηλαδή, που ήρθε την αμέσως επόμενη χρονιά (1969). Με το που τελείωσε την «Οδύσσεια» λοιπόν, ο Κιούμπρικ πήγε να δουλέψει μυστικά για λογαριασμό της αμερικανικής κυβέρνησης και μια σειρά από αποδείξεις και ενδείξεις επιστρατεύονται για να αποδείξουν την πλαστότητα του υλικού.
Κατά πρώτο, κάπου βλέπουμε φως στον ουρανό. Οι συνωμοσιόλογοι διατείνονται ότι πρόκειται για κινηματογραφικό φαινόμενο γνωστό ως front screen projection, τον προκάτοχο δηλαδή της πράσινης οθόνης (green screen). Ο πάντοτε καινοτόμος Κιούμπρικ το είχε μάλιστα χρησιμοποιήσει ιδανικά στην «Οδύσσεια». Πολλά ακόμα διατείνονται για την πλαστότητα του βίντεο, αν και εμάς μας ενδιαφέρει ο Κιούμπρικ.
Όταν έκανε τη «Λάμψη» το 1980, ο σκηνοθέτης ήταν τόσο κουρασμένος από το να προσπαθεί να κρατήσει το μεγαλύτερο μυστικό του κόσμου κρυφό, λένε τα σενάρια πάντα, που οδηγήθηκε στο να κρύψει μια σειρά από ενδείξεις στην ταινία του, ώστε να υπαινιχθεί τι είχε κάνει στους μυημένους σινεφίλ. Καταρχάς, έχουμε την ίδια την πλοκή της ταινίας τρόμου που ήθελε να γυρίσει: ο Τζακ, ο βασικός χαρακτήρας, κάνει μια συμφωνία που τον αφήνει στην πλήρη απομόνωση, αναγκαζόμενος να λέει συνεχώς ψέματα στη γυναίκα του. Αν είχε τα ίδια προβλήματα στην προσωπική του ζωή ο Κιούμπρικ δεν το ξέρουμε, οι συσχετίσεις πάντως είναι εδώ.
Και βέβαια υπάρχουν διάσπαρτες μια σειρά από οπτικές πληροφορίες που υποδεικνύουν την εμπλοκή του σκηνοθέτη στην περιπέτεια της προσελήνωσης, κατά τους συνωμοσιολόγους πάντα. Όπως ο Ντάνι, ας πούμε, που φορά φούτερ με το Apollo 11! Πολλά ακόμα κρυμμένα στοιχεία μπορείς να δεις αν ξέρεις τι να ψάξεις, όπως ας πούμε η περιβόητη φράση που γράφει στο χαρτί ο Τζακ «All work and no play makes Jack a dull boy», με το «All» να κινηματογραφείται έτσι ώστε να μοιάζει με «A11», Apollo 11 δηλαδή.
Αν και η ισχυρότερη ένδειξη, λένε οι συνωμοσιολόγοι, δεν είναι άλλη από το διαβόητο δωμάτιο 237, το οποίο άλλαξε ο Κιούμπρικ, καθώς στο σενάριο ήταν γραμμένο 217. Κι αυτό για να κλείσει λέει το μάτι στο κοινό, καθώς το στούντιο ηχογράφησης 237 θεωρείται το μέρος που γυρίστηκε η προσεδάφιση στο Φεγγάρι! Ο ίδιος υπαινίσσεται εξάλλου στην ταινία ότι τίποτα απ’ όσα συμβαίνουν στο δωμάτιο 237 δεν είναι αληθινά, οπότε τίποτα απ’ όσα γυρίστηκαν στο πραγματικό 237 δεν συνέβησαν πράγματι…
newsbeast.gr
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου